23 Mart 2007 Cuma

Kimler geldi kimler geçti

Ben pek çok padişahlar duydum,
Karşısında divan pençe duran,
Bir el işaretiyle boynundan vurulan,

Ben pek çok sultanlar duydum,
Güzellikleri ile insanı büyüleyen,
Hastalık geldi mi mum gibi eriyen,

Ben pek çok kabadayılar gördüm,
Ortalığı inleten, vurdu mu deviren,
Adaletin karşısında boynu bükülen,

Ben pek çok kahramanlar tanıdım,
Ülkesi için canını veren,
Arkasından gözyaşı döktüren,

Ben çok zenginler tanıdım,
Paranın esiri olup onun kölesiyim diyen,
Öldükten sonra hiçbirşey götüremeyen,

Sultanlar, padişahlar, kabadayılar,
Geldi geçti yüzlerce, binlerce belkide,
Hani şimdi nerede, hangi çukurların içinde,

Kimi kötü anılarla hatırlanıyor zihinlerde,
Arkasından beddualar ediliyor belki de,
Kimi iyi anılarla hatırlanıyor gönüllerde,

Kimler geldi, kimler geçti bu yeryüzünde,
Durmadan gelip gidiyor, sırası gelen de gelmeyen de,
Giden bir daha da dönmüyor, acaba rahat mı ki yerinde,

Yazan. Metin AKSAÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder