26 Mart 2007 Pazartesi

Amansız hastalık,

“İşini çok severdi. Herkes den önce işinin başında olur, en son işini o terk ederdi. Duygusal bir yapıya sahipti. Tüm çabası, işlerinin düzgün ve problemsiz yürümesiydi. Bunun için çok çaba sarf ediyordu. Hassas olduğu için ufacık bir sorun karşısında kendini kaybediyor, bunu çözmek için var gücü ile çaba harcıyordu. Çevresinde ki arkadaşları onun bu hassas yapısını bildikleri için “nasıl olsa yanlış bir şey yaparsak o bunu halleder, düzeltir” diyerek daha gevşek davranıyorlar, işlerine yeteri kadar sahiplenmiyorlardı. Bu yüzden onlara yeteri kadar güvenmiyordu. Kendini yıprattığının farkında olmadığı bir konuda çok sigara içmesiydi. Sigaranın biri sönmeden diğerini yakar bazen bıraktığı yerde unutur bir üçüncüsünü de ateşlerdi. Arkadaşları uyarır o zaman fark ederdi. Bu kadar çok sigara içmemesi için uyarıda bulunan arkadaşlarıyla inatlaşarak sanki hiçbir şey olmazmış gibi “tabutuma bir çivi daha” der ve yenden bir sigara ateşlerdi. Bu kötü alışkanlık onun genç yaşta akciğer kanserine yakalanmasına neden oldu. Doktorların tüm ısrarlarına rağmen sigara içmeye devam etti. Son nefesini verirken bile ağzında sigarası ile öldü. Sonradan öğrendiğim kadarıyla ailesi ile problemleri varmış. Boşanma noktasına kadar geldikleri için kendine bu yolu seçmiş, çok sigara içmesi de bu yüzdenmiş. Sanki bu da intiharın bir başka şekliydi, kendi sonunu bu şekilde hazırlamış ve noktalamıştı.

Bir zamanlar bende çok sigara içerdim. Hatta benden daha çok içenleriniz de vardır, günde iki veya üç paket. Okul, iş ve diğer etkenler bizi buna zorluyordu sanki. Bu, bizim için bir alışkanlık olmuştu. Hiç farkında olmadan ağzımızda sigara bitiveriyor, ne zaman yaktık ve ne zaman bitirdiğimizi dahi bilemiyorduk. Sabah kahvaltı yapmadan ağzımıza oluyor, akşam yatmadan önce son bir kez onu koklamak istiyorduk. Onunla adeta bütünleşmiştik. Kesinlikle onu terk edemezdik, ya da ben öğle düşünüyordum. Kırk yaşlarına gelmiştim ve hâlâ artan bir istekle arkadaşlığımız devam ediyordu. Bir gün, çok yakın bir aile dostumuzun rahatsızlığı nedeniyle hastaneye yapmış olduğum bir ziyaret sırasında, sigaradan akciğer kanserine yakalanmış aynı odada yatmakta olan pek çok hasta gördüm. Geçekten çok kötü durumdaydılar. İçlerinde çok genç insanlarda vardı. Nefes almakta zorlanıyorlar sanki ölümü bekliyorlardı. Beynimde şimşekler çaktı ve belki yakın bir zamanda benimde akıbetimin bu olacağını düşünerek o an sigarayı bırakmaya karar verdim. Çünkü bir yerden başlamalıydım. Beni yavaş, yavaş öldüren ve hiç beklemediğim bir anda tamamıyla etkisi altına alacak olan bu düşmandan kendimi kurtarmalıydım. Çocuklarımda büyüyor, onlara kötü örnek olmamak, onlarında aynı akıbeti yaşamamaları için bunu yapmalıydım. Bu, çok zor bir karardı ama başarmalıydım. Bunun için bazı araştırmalar yaptım. Beni fazla sarsmayacağını umduğum bir yöntemi uygulamayla işe başladım. Bir yerde okumuştum ve bana mantıklı gelmişti. Bu sistemi uygulayarak başarılı olacağıma inandım. Olay Amerika’da cereyan etmiş. Konu alkolik bir pilotun dramını anlatıyor. “Tanınmış bir hava yolunda çalışan bir pilot, aile sorunları, iş stresi, aşırı yorgunluk neticesi kendini iyice alkole kaptırmış. Aşırı içilen alkol zamanla pilotun işinde de sorunlar yaşamasına neden olmuş. Bu yüzden başarılı bir pilot olmasına rağmen istenmeyen olaylara sebebiyet verebilir düşüncesiyle şirket tarafından geri hizmete alınmasına ve tedavi görmesine karar verilmiş. Pilotun da isteği doğrultusunda, alkolü tamimiyle bırakmak ve tekrar aynı göreve dönme arzusu ile psikolojik tedaviyi kabul etmiş. Uyguladıkları yönteme gelince. Doktor’dan başka hiçbir yerden almamak kaydıyla sadece kendisinin vereceği içki miktarını tüketeceğine söz aldıktan sonra, bir şişe viskinin içinden bir kadehi eksilterek, bir hafta sonra onu bitirmesini ve tekrar yeni bir şişe alması için ona vermiş ve evine göndermiş. Gerçekten içkiyi bırakmaya kararlı olan pilot bir hafta sonra doktorun yanına dönerek içkisinin bittiğini söylemiş ve doktor bu sefer bir şişe Viski içinden iki kadeh eksik şişeyi tekrar kendisine vererek iki hafta sonra yeni bir şişe almak işin onu yeniden evine göndermiş. Kontrollü bir şekilde iki haftaya yayılan içki süresi sonunda pilot tekrar içkisini almak üzere doktorun yanına gelmiş. Bu, böyle birer kadeh eksiltilerek ve süre uzatılarak dört ay boyunca devam etmiş. Bir yandan da doktor pilotun başka yerlerde içki kullanıp kullanmadığını bazı yakınları tarafından da takibini yaptırıyormuş. Aradan uzun bir süre geçmiş. Sonunda pilot doktorun yanına gelerek, artık içkiyi tamamıyla bıraktım, kullanmıyorum, iş yerime tekrar göreve dönmemde bir sakınca olmadığına dair raporunuzu yazarsanız bende bu sıkıcı yeden kurtulmuş olurum demesi üzerine, doktor pilota dönerek, bunu birlikte kutlayalım diyerek bir kadeh kendine bir kadeh de pilota içki hazırlayıp vermiş. Ancak, doktor içkisini içtiği halde pilotun içmediğini görünce ve yapmış olduğu araştırmalarda gerçekten kendi verdiği içkiden başka içki kullanmadığını bildiği için onu tebrik ederek çalıştığı şirkete tekrar göreve dönmesinde bir sakınca bulunmadığına dair bir rapor düzenleyerek işinin başına dönmesini sağlamış.”
Aşırı alınan, alkol, sigara gibi vücuda zarar veren maddeler insan bünyesinde aniden bırakılması durumunda bünyeyi sarsacağı, istenmeyen olaylara, üzüntülere, kavgalara sebebiyet vereceği düşünüldüğü için böyle bir yönteme başvurulunca, aynı durumu sigara tiryakileri içinde kısa sürelerle eksilterek içilmesi ve sonunda kesin kararlı olan kişinin sigarayı bırakılacağını düşünerek bu yöntemi uygulamaya karar verdim. Bu uygulamaya ek olarak bir yıl boyunca dört ay arayla üç defa kan vererek kanımdaki nikotin miktarını azaltmaya çalıştım. Bunda da başarılı oldum. On yıldır içmiyor ve şimdi ondan nefret ediyorum. Evimde, İş yerimde sigara bulundurmuyor, içilmesine de izin vermiyorum, çünkü sizleri, yaşamayı çok seviyorum. Bana bu davranışımdan dolayı kızanlarınız vardır ama günü geldiğinde hak vereceğinize inanıyorum. Sizde deneyin başaracaksınız. Son zamanlarda yeni tekniklerle de sigarayı bırakmak için yapılan uygulamaların olduğunu biliyoruz. Nasıl olursa olsun, sağlığımız için bunun mutlaka yapılması ve bırakılması gerekmektedir. Bunu vurgulamak istedim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder